Vila i frid, en själ säger aldrig farväl

Publicerad 2015-09-12 22:55:00 i ♥ Min dagbok,

Igår under dagen fick jag ett besked som man aldrig vill höra när det gäller någon man känner, bryr sig om eller älskar. Jag förlorade en kompis igår. Jag kände honom inte så värst bra men vi hade snackat endel med varandra sedan tidigare och jag ångrar mig så bittert att jag i många fall hade så dålig attityd emot honom för nu kan jag inte säga förlåt till honom... 
Han var en väldigt fin människa med väldigt många underbara personer runt omkring sig så det känns verkligen tungt att veta att han inte vandrar här nere med oss längre. Igår hade alla människor i Nyköping som kände honom en tyst minut för honom, jag önskar jag kunde vara där med dem och hålla den tysta minuten för honom och finnas där för dem som kände honom mycket bättre än mig.. 
 
Det är verkligen inte enkelt att förlora någon som man älskar, som står en nära, som kanske tillhör sin familj.. Under mina 21 år som jag har andats så har jag förlorat allt för många.. Till och med haft en i famnen när den personen glidit iväg. 

När jag var 13 förlorade jag den första och det var min dåvarande pojkvän Martin som tog sitt liv två dagar innan vi skulle ha haft 8 månader med varandra. Jag var helt knäckt efter det och inte fick jag försöka gå vidare heller förns några år senare pga massvis med saker som kom i efterhand. 

Under åren så har det försvunnit fler o fler och det känns som dem bara blir yngre och yngre. I våras förlorade jag två stycken föredetta killkompisar igen. Båda två i droger.. Jag kände dem under min tid då jag själv tog skiten men dom kom aldrig ur det. Dom satt dessutom i det mycket mycket djupare än vad jag gjorde. Det värsta är att man önskar man hade gjort mer för dem man förlorat än vad man egentligen gjorde. 
Jag hade inte snackat med dem på väldigt länge och sen får man bara beskedet från ingenstans och känner man sig så extremt dålig som medmänniska. Att man inte sett personen lidande förns det verkligen är försent.. 
Det är så jag funkar i alla fall.. 

Så nu idag ska jag tända massa ljus i mitt rum och ha en varsin tyst minut för varje person som jag har förlorat som har stått mig nära eller som jag har känt ett tag. 

Så kom ihåg att alltid ta vara på tiden med dina nära o kära, visa vad dem betyder och bråka inte med någon i onödan. Man vet aldrig när det är sista gången du möter dem i livet. Livet är för kort för att man ska låta det gå till spillo. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie Schilcher

Välkommen in här folket. Är en brud på 21 vårar bosatt i Sveriges fjärde största stad Uppsala. Kommer skriva enhel del om mitt liv, hur jag upplevt min uppväxt och vad jag lärt mig igenom livet. Vill du veta mer om mig så får du läsa bloggen. Har ni frågor så tveka aldrig på att ställa dem i en kommentar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela